Compromís per Paterna reclama ampliar el cinema d’estiu a tots els barris del municipi
Compromís per Paterna ha sol·licitat a l’Ajuntament l’ampliació del cinema d’estiu als diferents barris del municipi amb l’objectiu de garantir una oferta cultural descentralitzada i accessible per a tota la població durant els mesos estivals.
Des de la coalició denuncien que l’actual model, concentrat exclusivament a la Cova Gran, deixa fora nombrosos barris i zones residencials de Paterna que també reclamen poder gaudir d’esta activitat cultural de proximitat. Per això, Compromís planteja la posada en marxa d’una programació estable i itinerant que arribe a nuclis com La Canyada, Terramelar, Valterna, Santa Rita, Campament, La Coma i Mas del Rosari, Bovalar i la resta de barris del municipi.
La proposta contempla projeccions gratuïtes a l’aire lliure amb una programació variada que incloga cinema familiar, comèdia, animació, cinema valencià i pel·lícules d’actualitat, així com activitats complementàries per a dinamitzar les nits d’estiu i fomentar la convivència veïnal.
La portaveu de Compromís per Paterna, Carmen Gayá, ha destacat que “volem uns barris vius, amb activitats culturals pròximes i accessibles per a totes les famílies. El cinema d’estiu és una proposta senzilla, econòmica i molt valorada per la ciutadania”.
Gayá ha assenyalat també que “la cultura no pot quedar centralitzada en un únic espai del municipi. És necessari que l’Ajuntament aposte per una programació cultural que arribe a tots els barris i garantisca la igualtat d’oportunitats per a gaudir de l’oci i la cultura”.
“Des de Compromís consideren que esta iniciativa, a més de promoure activitats culturals accessibles i participatives, contribuiria a revitalitzar places, parcs i espais públics, al mateix temps que ajudaria a dinamitzar el comerç local i l’hostaleria de proximitat”, assenyala la portaveu.
“Demanem al govern municipal que incorpore esta proposta dins de l’agenda cultural d’este estiu i que compte amb la participació de les associacions veïnals i culturals en l’organització i difusió de les activitats”, manifesta Carmen Gayá per concloure.
Més informació açí

